Examen

Nu har jag varit socionom i två dagar, känns bra hehe. Mamma, pappa, jag och Jonas åkte ner till Helsingborg i tisdags och på onsdagen åkte vi till Lund för den stora händelsen: Helenas socionomexamen. Det kändes overkligt att sitta där, jag har fortfarande inte riktigt fattat att det är slut. Hur kunde tre och ett halvt år gå så fort? Fast när jag tänker tillbaka på de här åren så har ju väldigt mycket hunnit hända och den där augustidagen 2003 känns rätt avlägsen ändå.


De ringde från jobbet igår och sa att de såg fram emot att jag skulle komma på måndag, då släppte min nervositet lite :) Det ska bli kul och spännande att börja jobba på riktigt haha. Alla jobb jag haft har varit sommarjobb och som sommarvikarie är man ju just det, "sommarvikarie" vilket innebär att jag aldrig helt behövt ta något eget ansvar. Skillnad blir det nu med helt egna klienter. Det känns bra!


Idag är mammas födelsedag så vi har firat henne. Imorgon ska vi fortsätta fira både mig och mamma. Sandra och jag ska baka världens bästa smörgåstårta :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis, grattis! Det är så skönt när man är klar och får sin examen. Men på vår examensdag hade de en tjej som sjöng, väldigt vackert. Men hon sjöng "All by myself" Är inte det ett väldigt konstigt låtval för en examen? En sorglig smörig kärlekslåt.
Hoppas de sjöng bättre på din examen!

2007-01-22 @ 22:44:04
URL: http://mrspitepalt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0